اسلایدشو

EKSA.aviation

EKSA.aviation
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان EKSA.aviation و آدرس eksa.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 نمايي كلي از Air Force One : 

Air Force One يا نيروي هوايي يك به هواپيماي كنترل ترافيك هوايي كه حامل رييس جمهور ايالات متحده است اطلاق ميشود كه اين بر خلاف تصور عموم است كه فكر ميكنند Air Force One يك هوايي عادي به مانند هواپيماهاي ديگر است (البته به طور عمومي هر هواپيمايي كه حامل رييس جمهور آمريكا باشد به آن Air Force One ميگويند) . در سال1990 رييس جمهور ايالات متحده درخواست دو هواپيماي وي‍ژه و شديدا سفارشي شده بوئينگ747 سري200 بي Boeing 747-200B را كه بايد بر طبق ساختار مورد نظر نيروي هوايي(طرح VC-25A)باشد براي جا به جايي رييس جمهور ايالات متحده را داد دو هواپيما با توجه به طرح درخواست شده با شماره هاي 28000 و 29000 ساخته شد . اين هواپيما در اختيار رييس جمهور ايالات در طول مدت در اختيار داشتن اين سمت و اين دو هواپيماد تنها براي جا به جايي شخص رييس جمهور آمريكا است و نيروي هوايي آمريكا مامور استفاده و نگهداري از اين دو هواپيما براي رييس جمهور آمريكا است . هواپيماهاي VC-25A يا همان نيروي هوايي Air Force One حال حاضر امكان پرواز تا مسافت 12600 كيلومتر بدون سوخت گيري را دارد و ظرفيت حمل 70 مسافر را هم دارد . قبل از آنكه هواپيماهاي طرح VC-25A در اوايل دهه1990 ميلادي به عنوان نيروي هوايي يك وارد خدمت شوند هواپيماهاي VC-137 كه دو هواپيما بوئينگ707 سري 320 بي Boeing 707-320B با شماره هاي 26000 و 27000 از سال1962 به عنوان نيروي هوايي يك خدمت ميكردند . نگهداري و استفاده از اين دو هواپيما توسط يك گروه نظامي به نام گروه جا به جايي رييس جمهور كه قسمتي از اسكادران 89 يگان فرماندهي ترابري هوايي نيروي هوايي آيالات متحده واقع پايگاه هوايي اندروز واقع در كمپ اسپرينگز ايالت مريلند هستند انجام ميگيرد . رييس جمهور آمريكا اغلب از هليكوپتر سيكورسكي VH-3D تفگنداران دريايي آمريكا كه Marine One نامگذاری شده براي رفت و آمد بين كاخ سفيد و پايگاه هوايي اندروز استفاده ميكند . از زمانيكه طرح نيروي هوايي يك شروع شد اين طرح به عنوان سمبل و نماد قدرت و شخصيت رييس جمهور آمريكا به عنوان نماينده كشور و مردم آمريكا شناخته ميشود . 

مشخصات عمومي Air Force One : 


نيروي هوايي يك استفاده ميشود با نمونه اصلي خود از نظر ساختار و ويژگي و امنيتي تفاوت زيادي دارند . هواپيماي Air Force One از نظر ظاهري شبيه بوئينگ747 است ولي ساختار آن براي انجام وظايف خود تغيير كرده و داراي 3 طبقه و مساحت فضاي داخلي شامل قسمتهاي گوناگون هواپيما370 متر مربع هستش و پايين ترين طبقه هواپيما براي حمل وسايل مثل وسايل و چمدان و غدا و ساير وسايل مورد نياز مورد استفاده قرار ميگيرد و تا2000 كيلوگرم غداهاي مختلف ميتواند در محفظه هاي مخصوص شامل يخچالها و سردخانه نگهداري و حمل شود و آشپزخانه هاي Air Force One امكان آماده كردن و پذيرايي همزمان از 100 نفراز مسافران هواپيما رادارند و منطقه اصلي هواپيما طبقه دوم هواپيما است و تجهيزات ارتباطي و هدايتي و ناوبري هواپيما و ... در طبقه اول هواپيما مستقر هستند . در هواپيماي Air Force One يك بخش پزشكي هم وجود دارد اين بخش درماني شامل تخت بستري بیماران و امكانات درمان اورژانسي و يك داروخانه كامل شامل تمام ملزومات پزشكي وجود دارد و در هر پرواز چندين دكتر همراه رييس جمهور هستند. در هواپيماي Air Force One قسمتهاي مزا و جداگانه براي مهمانان مثل روزنامه نگاران و پرسنل مختلف پروازي و كارمندان قسمت امنيتي مقامات ارشد و شخص رييس جمهور وجود دارد و در بخش مروبط به رييس جمهور يك اتاق ويژه براي استراحت و يك دفتر كار اختصاصي به همراه يك بخش براي ورزش در كنار يك سرويس كامل بهداشتي و حمام وجود دارد . بخشهاي مخصوص رييس جمهور در امتداد يك كريدور طولاني در سمت راست هواپيما قرار دارد مسافران هواپيما ميتوانند از سه در براي ورود و خروج استفاده كنند و دو در يكي در جلوي هواپيما و ديگري در ميانه هاي هواپيما و سومين در قسمت منطقه مياني جلوي هواپيما مثل هواپيماهاي بوئينگ747 كارگو قرار دارد به همراه چند در مخفي ديگر كه در مواقع ضروري از آنها استفاده خواهد شد . در Air Force One يك سيستم مخابراتي پيشرفته و گسترده شامل85 تلفن و 19 وسيله ارتباطي تصويري وجود دارد كه امكان ردگيري و شنود و يا اختلال در آنها به دليل ضريب امنيتي بالاي آنان غير ممكن است . دكوراسيون و مبل و ميز و صندليهاي مختلف همگي دست ساز هستند و توسط بهترين نجاران ساخته شده اند . از هواپيماي Air Force One به عنوان مركز فرماندهي ارتش در هنگام حوادثي مثل حمله اتمي ساير كشورها و يا هر گونه درگيري با كشورهاي ديگر استفاده ميشود و رييس جمهور ميتوانند مستقيما با نيروهاي ارتش در ارتباط باشد و دستورات لازم را به واحدهاي مختلف دهد و يا در كنفرانسهاي صوتي و تصويري با مقامات مختلف شركت كند . در اين هواپيما اقدامات زيادي براي حفظ امنيت هواپيما شامل امكان افزودن امكان سوخت گيري هوايي و امكانات ضد موشكهاي ضد هواپيما وجود دارد و طول سيم هاي بكار رفته در Air Force One 383 كيلومتر است و تمام سيمها با پوشش مخصوصي براي مقاوم بودن در برابر تششعات الكترومغناطيسي و هسته اي عايق شده اند . در هواپيما امكانات ديگري مثل مجهز بودن به جنگ الكترونيكيا همان ECM براي از كار انداختن رادار دشمن و امكانات ديگري براي فريب دادن موشكهاي حرارت ياب دشمن در نظر گرفته شده است و اين تنها بخشي از امكانات Air Force One بود و امكانات ديگر به دلايل امنيتي فاش نشده است .

استفاده از هواپيماي بوئينگ707 بعنوان Air Force One : 
با شروع دوران رييس جمهوري جان اف كندي ورود هواپيماهاي جت به ناوگان Air Force One آغاز شد . در سال1962 جان اف كندي يك هواپيماي دور پرواز سفارشي شده بوئيگ707 را به ناوگان Air Force One اضافه كرد اين هواپيما با شماره 26000 به خدمت گرفته شد كه لقبSAM26000 را به اين هواپيما دادند و SAM مخفف Special Air Missions است . از ديگر اقدامات جان اف كندي دعوت از ريموند لويي طراح مطرح صنعتي براي طراحي يك نماي بيروني ويژه و متفاوت از ساير هواپيما بود و ريموند لويي از يك رنگ آبي روشن و طرح سفيد رنگ استفاده كرد كه واژه United States of Americaبروي بدنه آن و پرچم آمريكا بروي دم هواپيما نقاشي شده بود را براي اين هواپيما انتخاب كرد و كندي از ريموند لويي درخواست كرد كه نشان رييس جمهور آمريكا را هم به بدنه هواپيما اضافه كند و لويي اين نشان را در دماغه هواپيما قرار داد .اين رنگ آميزي تا به امروز مورد استفاده قرار ميگيرد . در اواخر ژوئن 1983 كندي اولين مسافرت خود را با هواپيماي SAM2600 با رنگ آميزي جديد به برلين انجام داد و از آنجا به ايرلند سفر كرد و بعد از آن اين هواپيما ركورد سريعترين پرواز ميان واشنگتن و مسكو را به نام خود ثبت كرد . در22 نوامبر سال1963رييس جمهور كندي با استفاده از SAM2600 به دالاس و تكزاس سفر و نزديك بعد الظهر همان روز ترور شد و بدن رييس جمهور فقيد همان روز توسط SAM2600 به واشنگتن بازگردانده شد ولي SAM2600 همچنان وظیفه جا به جايي رييس جمهور را بر عهده داشت و سفرهاي تاريخي زيادي به مانند سفر ريچارد نيكسون به چين و روسيه در سال1972 با اين هواپيما انجام شد و بعد از آن با ورود يك فروند ديگر از هواپيماي بوئينگ707 و نامگزاري اين هواپيما به SAM2700 هواپيماي SAM2600 به عنوان پشتيبان در خدمت Air Force One بود و وظيفه جا به جايي رييس جمهور بر عهده SAM2700 واگذار شد .

 

انتخاب رسمي نام Air Force One : 
در سال1974 وقتي نيكسون از سمت خود استعفا داد به پايگاه هوايي اندروز كه محل نگهداري هواپيما مخصوص رييس جمهور ايالات متحده بود رفت و نام Air Force One را براي هواپيماهاي رييس جمهور آمريكا پيشنهاد داد و فورد رييس جمهور جديد آمريكا اين نام را قبول كرد و از تاريخ نام Air Force One به طور رسمي بكار گرفته شد و عبارت Air Force One روي هواپيماهاي رييس جمهور امريكا درج شد . و هواپيماي sam27000 تا مدت طولاني همچنان در خدمت Air Force One بود توسط اشخاصي به مانند فورد/جيمي كارترو جورج بوش پدر مورد استفاده قرار گرفت و در ابتداي دهه 1990 از خدمت خارج و بعنوان هواپيماي ذخيره تا سال 2001استفاده ميشد . 

استفاده از بوئينگ747 بعنوان Air Force One : 
در سال1990 اولين هواپيماي بوئينگ747 بعنوان Air Force One با شماره 28000 وارد خدمت شد و از طرف جرج بوش پدر مورد استفاده قرار گرفت و بعد از ان بوئينگ747 ديگري با شماره 29000هم به ناوگان Air Force One اضافه شد و اين دو هواپيما تا سال2010 همچنان در اين پست مشغول انجام وظيف خواهند بود . 


موضوعات مرتبط: air force one، ،
[ دو شنبه 7 فروردين 1391 ] [ 8:27 بعد از ظهر ] [ EsmailKordSahlAbadi ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

آدمی اگر پيامبر هم باشد از زبان مردم آسوده نيست، زيرا : اگر بسيار كار كند، می‌گويند احمق است ! اگر كم كار كند، می‌گويند تنبل است! اگر بخشش كند، مي‌گويند افراط مي‌كند! اگر جمعگرا باشد، می‌گويند بخيل است! اگر ساكت و خاموش باشد می‌گويند لال است!!! اگر زبان‌آوری كند، می‌گويند ورّاج و پرگوست ..! اگر روزه برآرد و شب‌ها نماز بخواند می‌گويند رياكاراست!!! و اگر نكند میگويند كافراست و بی‌دين …..!!! لذا نبايد بر حمد و ثنای مردم اعتنا كرد و جز ازخداوند نبايد ازكسی ترسيد. پس آنچه باشید که دوست دارید. شاد باشید ؛ مهم نیست که این شادی چگونه قضاوت شود.
آرشيو مطالب
3 خرداد 1391
2 خرداد 1391 7 فروردين 1391 6 فروردين 1391 5 فروردين 1391 4 فروردين 1391 3 فروردين 1391 1 فروردين 1391
امکانات وب

Alternative content


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 937
بازدید کل : 113785
تعداد مطالب : 99
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1

.

دریافت کد جملات شریعتی